
Kurumumuz Erken Çocukluk Dönemi Odası’nda genelde Otizmli çocukların tedavisinde gerekli materyallerle Görsel Algı Çalışmaları yapılmaktadır.
Görsel algı konusu; görsel ayırdetme, görsel eşleştirme, görsel sınıflandırma, şekil zemin ayrımı, nesnele arası mekan ilişkisi ve görsel bellek alt başlıkları altında toplanmaktadır. Görsel algı ile ilgili oyuncaklarla ve oyunlarla küçük çocukların çevrelerinde olan oyunları, durumları görerek fark etmeleri sağlanır. Hareketli, renkli, parlak cisimler çocukların ilgisini çeker. Bu özellik çocukların okul öncesi dönemde oynadığı oyunlarla okul çağında da derslere olan ilgisi ve de sunumların görsel uyaranlarla olması durumunda başarıyla doğru oranda ilişkilidir.
1. Evde veya eğitim odasında bulunan oyuncak fincan, çatal, tabak, kaşık gibi evcilik oyuncakları, gerçek mutfak eşyaları ile karşılaştırılabilir. Bunun yanında büyük ve küçük kitaplar, bebekler gibi nesnelerde boyutların ayırt edilmesi için uygun malzemelerdir.
2. Kısa- uzun kalemler, zayıf- şişman insanlar, geniş- dar yollar, büyük-küçük ağaçlar gibi zıt kavramlarla ilgili resimler kullanılarak bir oyun oynanabilir.çocuklardan bu tür zıtlıkları bulmaları istenebilir.
3. Üzerine hayvan ve nesne resimleri çizilmiş kartlar, bir kartta farklı bir ayrıntı olmak üzere hazırlanabilir ve çocuklardan farklı olanı bulmaları istenebilir. Bu etkinlikler bir yazı tahtası kullanılarak da uygulanabilir.
4. Üçlü gruplar halinde üzerinde basit şekiller olan kartlar kullanılarak çocuklardan farklı ayrıntıyı bulmaları istenebilir.
5. Parçalara bölünmüş bir insan ya da hayvan resmini birleştirip eksik kalan parçasının neresi olduğunu bulmaları istenebilir.
6.Günümüzde bilgisayarlarda görsel ayırdetme ve görsel belleği geliştirci bir çok oyun ve etkinlikten de yararlanılabilir.
1. Bloklarla oyun sırasında her yönü ile aynı olan iki blok çocuklara verilir ve benzerlikleri vurgulanır. Daha sonra çocuklardan her yönü ile aynı olan başka iki bloğu yetişkine vermesi istenebilir.
2. Aynı büyüklükteki blokları eşleştirmeleri istenebilir.
3. İkisi farklı dört resim arasında aynı olanları eşleştirmeleri istenebilir.
4. Masaya farklı nesneler konup çocuğa masaya konan her bir nesneden birer tane verilip aynı olanların altına koyması istenebilir.
5. Farklı nesneleri renklerine, boyutlarına, malzemelerine göre eşleştirmeleri istenebilir.
1. Çocuğun eğitim odasında oyuncak bebekleri bir kutuya, legoları bir kutuya, boncukları bir kavanoza; kalemleri kutusuna koyacak şekilde gruplandırılması istenebilir.
2. Çocuklardan meyveleri renk ve şekil özelliklerine göre sınıflandırmaları istenebilir. Bu etkinlik resimli kartlarla da uygulanabilir.
3. Çeşitli hikaye kitapları bu konu ile ilgili olarak kullanılabilir. Örneğin; bir ördek yavrusu, iki inatçı ördek vb.